Serres-politismos.gr

Ημερολόγιο Πόλεως - Σέρρες

 Μουσική - Θέατρο - Κινηματογράφος - Εκθέσεις - Μηχανοκίνητος Αθλητισμός - κ.α. 


ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΑΛΕΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΣΚΑΛΑΣ ΤΟΥ ΜΙΛΑΝΟΥ

” E X C E L S I O R “

ΤΟΥ ΡΟΜΟΥΑΛΝΤΟ ΜΑΡΕΝΚΟ

ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΜΑΪΟΥ 2015 ΣΤΙΣ 20:00

ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

“ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΦΤΑΝΤΖΗΣ”

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΑΛΕΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΣΚΑΛΑΣ ΤΟΥ ΜΙΛΑΝΟΥ

 Λίγα λόγια για το έργo

Με την έναρξη της κινηματογραφημένης παράστασης, παρουσιάζονται εικόνες και σκηνές από το μπαλέτο,

ενώ μια φωνή εκτός πλάνου διαβάζει την επιστολή-μανιφέστο του Μαντσότι που υμνεί την πρόοδο και τον πολιτισμό.

Παρουσιάζονται ο τιτάνιος αγώνας ανάμεσα στο Φως και το Σκοταδισμό, η απελευθέρωση του Σκλάβου και οι πιο σημαντικοί σταθμοί της επιστημονικής, τεχνικής και κοινωνικής προόδου της ανθρωπότητας. Ξεκινώντας από την εποχή της Ιεράς Εξέτασης, η παράσταση εξυμνεί τις εφευρέσεις του Ντενί Παπέν και του Αλέξανδρου Βόλτα, τη διάνοιξη της Διώρυγας του Σουέζ και της σήραγγας του Μον Σενί, που συμβολίζουν το επιστέγασμα της αδελφοσύνης των λαών.

Με τον ήχο των τυμπάνων ξεκινάει το πρελούδιο που εκτελεί n Ορχήστρα. Η μελωδία που θυμίζει έντονα εμβατήριο επαναλαμβάνεται τακτικά στην παράσταση.

 

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Πράξη Α’

Στην πρώτη σκηνή το φόντο απεικονίζει ένα μελαγχολικό σκηνικό σε μια ορεινή περιοχή της Ισπανίας, πατρίδα της Ιεράς Εξέτασης.

Ο Σκοταδισμός, φορώντας μαύρο κοστούμι με το σχέδιο ενός σκελετού, εμφανίζεται στο αριστερό τμήμα της σκηνής παίζοντας μια χρυσή λύρα.

Το αιχμαλωτισμένο Φως απελευθερώνεται από ένα πέπλο που το σκέπαζε και, με τα χέρια ακόμη αλυσοδεμένα, αρχίζει να χορεύει.

Οι κινήσεις του είναι απαλές, σε αντίθεση με τις έντονες και ακροβατικές του Σκοταδισμού.

Το ντουέτο αναπαριστά μια πάλη, στην οποία το Φως κερδίζει με κομψά αραμπέσκ.

Στη δεύτερη σκηνή, πίσω από μια διαφανή αυλαία διακρίνονται οι πρωταγωνιστές της νέας σκηνής που αναπαριστούν τους αρχαίους πολιτισμούς.

Ύστερα από ένα σύντομο σόλο του κακού δαίμονα, το Φως εμφανίζεται ανάμεσα στο πλήθος των χορευτών με θριαμβευτικά βήματα, ενώ n Ορχήστρα επαναλαμβάνει το θέμα του πρελούδιου. Σαλπίσματα αναγγέλλουν την είσοδο του Πολιτισμού, που προστίθεται στους ζωηρούς χορούς των υπολοίπων και ερμηνεύει ένα κομψό σόλο.

Οι χαρούμενοι χοροί συνεχίζονται με μια σειρά από γρήγορες εισόδους που υπογραμμίζονται από το κρεσέντο του ρυθμού.

Η σκηνή ολοκληρώνεται με ένα ντουέτο του Σκοταδισμού και του Φωτός, στο τέλος του οποίου ο πρώτος αποχωρεί.

Η παραίτησή του ωστόσο δεν είναι ακόμη οριστική.

Η επόμενη σκηνή ανοίγει στις όχθες του ποταμού Βέζερ, κοντά στη Βρέμη. Ένας κωπηλατικός αγώνας διοργανώνεται στη διάρκεια ενός πανηγυριού.

Είναι n σκηνή της διάσημης μαζούρκας και των ζωηρών και χαριτωμένων φολκλορικών χορών.

Ο Σκοταδισμός παρεμβαίνει απρόσμενα και, δείχνοντας την άφιξη ενός ατμόπλοιου, πείθει τους νέους κωπηλάτες ότι n εφεύρεση αυτή

θα τους στερήσει τη δουλειά τους. Όταν ο Ντενί Παπέν αποβιβάζεται στην προβλήτα του χωριού και εξηγεί ότι, χάρη στην εφεύρεσή του, κανείς δε θα πρέπει να κουράζεται στα κουπιά, ξυλοκοπείται από τους υποκινούμενους κωπηλάτες. Η νίκη του Σκοταδισμού είναι όμως προσωρινή.

Έπειτα το Φως εμφανίζεται και πάλι για να σώσει τον επιστήμονα, και στο φόντο προβάλλονται οι μελλοντικές εξελίξεις της εφεύρεσής του.

Ένα τρένο διασχίζει τη γέφυρα του Μπρούκλιν, ενώ στο νερό κινείται ένα μεγάλο ατμόπλοιο.

Στη σκηνή που ακολουθεί, μεταφερόμαστε στο Κόμα, το 1799.

Ο δαίμονας του σκοταδισμού τρυπώνει στο εργαστήριο του Αλέξανδρου Βόλτα. Ο επιστήμονας φαίνεται απογοητευμένος.

Τα πειράματά του με την ηλεκτρική στήλη αποτυγχάνουν.

Ο Σκοταδισμός χαίρεται ήδη για τη νίκη του, αλλά το Φως επεμβαίνει ακόμη μια φορά για να βοηθήσει την πρόοδο.

Η ηλεκτρική στήλη τώρα λειτουργεί, και ξεκινά n εποχή του ηλεκτρισμού.

Στη νέα αυτή εποχή, ενώ ο Σκοταδισμός πέφτει κάτω απελπισμένος το Φως χορεύει χαρούμενο και ακολουθεί ο χορός των νέων τηλεγραφητών της Ουάσινγκτον.

Ντυμένος στα μπλε και με διακοσμητικό μοτίβο έναν κεραυνό εμφανίζεται στη σκηνή ο Κεραυνός, που ερμηνεύει ένα χαριτωμένο και εύθυμο σόλο.

Ακολουθούν οι μπαλαρίνες ντυμένες με κοστούμια που θυμίζουν αμπαζούρ. Στους χορούς προστίθενται σιγά-σιγά και άλλες ομάδες και, στο τέλος, το Φως.

Ενώ τα φώτα της σκηνής χαμηλώνουν, ακτινοβολούν οι φωτεινοί κύκλοι και τα φωσφορίζοντα τηλεγραφήματα που κρατούν στα χέρια τους οι χορευτές.

Είναι ο θρίαμβος του φωτός, και ο Σκοταδισμός τυφλώνεται από τη λάμψη.

Υπό το χειροκρότημα του κοινού κλείνει n πρώτη πράξη του μπαλέτου.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΑΛΕΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΣΚΑΛΑΣ ΤΟΥ ΜΙΛΑΝΟΥ

Πράξη Β’

Σε μια σκοτεινή και γεμάτη καπνό ατμόσφαιρα, το Φως ερμηνεύει ένα επιδέξιο ντουέτο με τον Σκλάβο.

Στη συνέχεια εμφανίζεται στη σκηνή ο Σκοταδισμός διψασμένος για εκδίκηση. Ξεκινά ένα εντυπωσιακό τρίο, όπου οι δύο άνδρες διεκδικούν το Φως.

Άνδρες, γυναίκες και παιδιά προσπαθούν να διασχίσουν με δυσκολία την έρημο της Αιγύπτου.

Οι άνθρωποι εξαντλημένοι από τον άνεμο, τη δίψα και τις επιδρομές των ληστών καταρρέουν.

Ο Σκοταδισμός πανηγυρίζει, αλλά το Φως προαναγγέλλει μια λύση για τους δύστυχους ταξιδιώτες στο δρόμο του Σουέζ.

Η λύση αποκαλύπτεται στην επόμενη σκηνή, όπου μια μεγάλη διώρυγα έχει διανοιχτεί ανάμεσα στους αμμόλοφους.

Γίνονται τα εγκαίνια ενός από τα σπουδαιότερα έργα της μηχανικής στην ιστορία του ανθρώπου.

Στη σκηνή εμφανίζονται εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής αστικής τάξης, δεξιοτέχνες Αιγύπτιοι ακροβάτες, ένας Ινδιάνος, άτομα από τη Λατινική Αμερική και εκπρόσωποι της Άπω Ανατολής.

Συμβολίζεται έτσι n παρουσία όλης της ανθρωπότητας στα εγκαίνια του μεγαλειώδους αυτού έργου.

Ο Πολιτισμός ερμηνεύει έναν πα ντε σενκ με έναν Κινέζο, έναν Άραβα, έναν Ισπανό και έναν Ευρωπαίο άποικο.

Ακολουθεί ένα ντιβερτισμάν εξωτικού χαρακτήρα, στο οποίο συμμετέχουν παιδιά από την Αφρική, ένας τυμπανιστής και n Μελαψή Ινδή.

Στη συνέχεια είναι n σειρά του Σκλάβου, ο οποίος ελευθερώνεται από τον Πολιτισμό για να ερμηνεύσουν μαζί ένα γοητευτικό και περίπλοκο ντουέτο, που κερδίζει επανειλημμένα το χειροκρότημα του κοινού.

Ενώ n χορεύτρια εκτελεί μια σειρά από φουετέ, ο συνοδός της εκτελεί άλματα, πιρουέτες, ζετέ και όλο το εντυπωσιακό ανδρικό ρεπερτόριο.

Ακολουθούν και πάλι χοροί της Ανατολής, της Αφρικής και της Μεσογείου. Η σκηνή κλείνει ?ε ένα θριαμβευτικό σόλο του Φωτός, που έχει κυριαρχήσει και πάλι.

Το «ταξίδι. του Μαντσότι οδηγεί στο τούνελ του Μον Σενί. Με βήματα ιδιαίτερης τεχνικής δυσκολίας ο Σκοταδισμός εκφράζει την οργή του θα παίξει το τελευταίο του χαρτί επιχειρώντας να σαμποτάρει τις τελικές φάσεις κατασκευής του τούνελ του Μον Σενί.

Η αυλαία ανοίγει: Στη σκηνή, Ιταλοί εργάτες και τεχνικοί ολοκληρώνουν το δύσκολο έργο τους, αλλά το τελευταίο κομμάτι που τους χωρίζει από τους Γάλλους συναδέλφους τους δεν καταρρέει. Ύστερα από έντονες στιγμές έντασης και απογοήτευσης, ακούγεται τελικά ο θόρυβος μιας έκρηξης.

Ανοίγει ένα ρήγμα, και σε ένα χαρούμενο κλίμα με σημαίες που ανεμίζουν, Γάλλοι και Ιταλοί μπορούν να αγκαλιαστούν πλέον.

Στην αυλαία που πέφτει απεικονίζεται το μνημείο που στήθηκε στο Τορίνο σε ανάμνηση του ιστορικού γεγονότος

με μια μεγάλη ατμομηχανή που φέρει τα σύμβολα των δύο χωρών.

Στην ενδέκατη σκηνή, ο δαίμονας του σκοταδισμού χορεύει στο κέντρο της σκηνής και εκτελεί μιμικές κινήσεις που εκφράζουν την απελπισμένη οργή του.

Όταν εμφανίζεται και πάλι με χάρη και ευκινησία το Φως, οι δύο αντίπαλοι παλεύουν για τελευταία φορά σε ένα σύντομο ντουέτο μεγάλης εκφραστικότητας.

Οριστικά ηττημένος, ο Σκοταδισμός εξαφανίζεται μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης. Ενώ τέσσερις χορευτές μεταφέρουν θριαμβευτικά το Φως, n αυλαία ανοίγει για το τελευταίο μεγαλοπρεπές κομμάτι του έργου.

Το Φως απαστράπτον, μεταφέρεται στο κέντρο του σκηνικού, ενώ στο φόντο προβάλλεται n εικόνα της Γης

μέσα στον έναστρο ουρανό ανάμεσα από πυκνά σύννεφα που διαλύονται. Ο πλανήτης περιβάλλεται από ένα χρυσό δακτύλιο με την επιγραφή «Επιστήμη-Πρόοδος- Αδελφοσύνη- Αγάπη». Ανεμίζοντας σημαίες από χώρες όλου του κόσμου, και κάτω από τις εύθυμες νότες ενός εμβατηρίου, το σώμα του Μπαλέτου ερμηνεύει ένα χορό που θυμίζει στρατιωτική παρέλαση.

Την είσοδο δύο σειρών παιδιών, που κρατούν και αυτά μικρές σημαίες, ακολουθεί το ντουέτο ανάμεσα στον Σκλάβο,

ο οποίος έχει πλέον απελευθερωθεί και είναι ντυμένος με ένα εντυπωσιακό επίσημο ένδυμα, και τον Πολιτισμό.

Ύστερα από τους ζωηρούς χορούς με αναφορές σε ορισμένους εθνικούς ύμνους, n Ορχήστρα επαναλαμβάνει το θέμα του πρελούδιου.

Στη σκηνή εμφανίζεται το Φως Είναι μια στιγμή μεγάλης επισημότητας.

Ακολουθεί το υπέροχο γκαλόπ που ερμηνεύει το Μπαλέτο με μια σειρά από γρήγορες εισόδους και εξόδους.

Εμφανίζεται και πάλι ο Πολιτισμός, υποστηριζόμενος από τον Σκλάβο.

Οι δύο χορευτές εκτελούν δεξιοτεχνικές παραλλαγές, και ακολουθεί n τελευταία είσοδος των χορευτριών με τις σημαίες.

Το μπαλέτο ολοκληρώνεται με έναν ύμνο στην ειρήνη από όλους τους λαούς.

Όλοι οι ερμηνευτές παίρνουν θέση στη σκηνή και αποθεώνονται από το κοινό. ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.

social network social network social network